Així, ha millorat la convivència en un institut de Madrid un programa pioner en mediació de conflictes

Un institut de Usera fa 25 anys que resol les diferències que sorgeixen entre els seus alumnes mitjançant el diàleg, millorant notablement la convivència en aquesta comunitat educativa.

A l'IES Pradolongo, ubicat al bari homònim del districte d'Usera, són conscients que el diàleg i la mediació és fonamental per al clima i el desenvolupament del àmbit educatiu. En aquest institut, fa 25 anys que faciliten l'entesa entre alumnes apostant pel diàleg amb un programa pioner de mediació de conflictes que contribueixen i fomenten aquest ambient de respecte i concòrdia entre la comunitat educativa.

Com explica Irene Sánchez, actual coordinadora del grup, la idea va partir d'Isabel Fernández, professora que va adaptar la mediació que ja s'estava duent a terme a l'ensenyament secundari nord-americà, a les aules espanyoles.

El pilar fonamental del projecte és la formació en intel·ligència emocional i la comunicació assertiva, dotant els adolescents d'eines de gestió emocional i d'habilitats comunicatives per resoldre conflictes acudint al diàleg i no a la violència.

Aquestes destreses no només ajudaran a reduir els casos de conflictivitat de l'institut, sinó que seran destreses que acompanyaran de per vida els estudiants ajudant al tracte humanitari ia preservar-ne la salut mental.

Des de l'Escola internacional de Mediació, donem suport completament aquesta iniciativa i us animem a llegir tots els detalls aquí.