Benvinguts/des a Ser Mediador/a

El bloc obert dels/de les professionals de la mediació

cabecera post menores

Ciberbullying. Estratègies i consells

En un món on l'assetjament escolar i el ciberbullying són lamentablement comuns, és vital tenir eines efectives per abordar aquest problema. Un dels programes més destacats en aquesta àrea és KIVA, una iniciativa global que s'ha guanyat reconeixement pel seu enfocament innovador i el seu impacte positiu a la vida dels joves. Des de la seva creació a Finlàndia el 2007, el programa KIVA ha demostrat ser una poderosa eina en la lluita contra l'assetjament escolar i el ciberbullying a comunitats de tot el món.

post menores 1

Empoderant a la Joventut: El Programa KIVA

post menores

Tres pel·lícules per treballar la violència de gènere amb adolescents

Aquestes històries no sols ofereixen una perspectiva reveladora sobre la realitat de la desigualtat de gènere, sinó que també conviden a la reflexió, l'empatia i el diàleg, especialment entre els adolescents. Des del coratge de les sufragistes fins a la lluita contra l'opressió domèstica, aquestes pel·lícules pinten un retrat commovedor de la resistència femenina al llarg de diferents èpoques i realitats.

violencia machista entre adolescentes en españa

Teixint Canvis: Violència masclista entre adolescents a Espanya i estratègies professionals per a la seva eradicació

Totes les violències masclistes s'han disparat alarmantment els darrers anys entre els adolescents espanyols. Sobretot la violència de gènere, que del 2018 al 2022 va augmentar gairebé un 90%; i la sexual, que ha experimentat un creixement del 40% en tan sols quatre anys. Així ho reflecteix l'Estudi longitudinal sobre l'Evolució de la Violència contra les Dones a la Infància i l'Adolescència a Espanya, elaborat per la Fundació ANAR en base a més de 20.000 testimonis de menors d'edat.