8 de març: Dones mediadores

Avui dilluns 8 de març se celebra el Dia Internacional de la Dona declarat així per les Nacions Unides el 1975.

Aquest Dia Internacional es remunta a mitjan segle XIX, en plena revolució industrial, concretament l'any 1857 en què milers de dones treballadores tèxtils van decidir sortir als carrers per reivindicar pel seu treball a la recerca de la millora de les condicions laborals, horari i fi del treball infantil.

Des de llavors cada any tenen lloc manifestacions per lluitar pels nostres drets i aconseguir que tant els homes com les dones siguem iguals.

Aliança Global de Dones Mediadores

Amb la intenció d'augmentar la participació i la influència de les dones en els processos de pau i igualtat s'han creat diferents aliances i xarxes de dones mediadores. Sorgeix així la Aliança Global de Dones Mediadores de la mà de dones mediadores de diferents regions amb l'objectiu d'unir forces al voltant d'una aliança, augmentar la participació i la influència de dones de totes les edats en acords de pau sensibles al gènere.

Des de la Escola Internacional de Mediació volem fer especial menció a totes dones mediadores que promouen la mediació mitjançant una cultura de pau i igualtat entre la població, divulgant valors, comportaments i actituds iguals per a homes i dones.

Dones Mediadores

I és clar a totes i cadascuna de les nostres integrants:

Directora General: Susana Pérez

Directora Acadèmica: Gabriela Alés

Coordinadora Acadèmica: Laura Ruiz

Claustre docent: Estrella Ramírez, Rocío Cordero, Eva Cabra, Emilia Ramírez, Paloma Alés, María Elías, Judith Simón, Blanca Barredo, Caterina Bernaldo de Quirós i Auxiliadora Cansino.

Assessores de formació: Alicia Pérez, Mª Luz García, María Jiménez, Mª Pilar García, Mª Ángeles Valle, Yolanda Zamanillo, Blanca Manzanal, Isabel Castellanos i Eva Palacios.

I totes les nostres alumna i mediadores formades a l'Escola.

Feliç Dia Internacional de la Dona!