Dinàmiques dautocontrol i gestió democions. Diferents tècniques.

De vegades, quan ens sentim sobrepassats per les nostres emocions, aquestes ens dominen i ens fan actuar d'una manera diferent de com ho faríem en el cas d'estar serens, perdent de vegades el control de les mateixes. Qui no coneix algú que se sap controlar i es comporta de manera correcta, fins i tot quan l'emoció està al punt més elevat? Vet aquí, aquesta persona té un magnífic autocontrol emocional.

Què és l'autocontrol?

Senzillament podríem descriure l'autocontrol com la capacitat que tenim per no perdre el control en situacions de malestar, malentès o tensió.

I l'autocontrol emocional?

El autocontrol emocional és la capacitat de gestionar les emocions que sentim perquè no s'apoderin de nosaltres i, per tant, del nostre comportament. Consisteix a gestionar els nostres sentiments i comportaments per controlar tant les emocions positives com les negatives i així poder expressar-les de manera adequada

Generalment se sol pensar que les emocions són impulsos innats i per tant incontrolables. Tot i això, una de les àrees de la intel·ligència emocional és precisament l'autocontrol emocional, és a dir que es pot treballar i per tant controlar la expressió adequada de les emocions.

Com sabeu, l'adolescència és una etapa constant de canvis. Les inseguretats, les noves experiències, la gestió d'emocions i l'autocontrol suposen un repte constant per a l'adolescent i la família.

Així, l'autocontrol dels adolescents és un comportament que es pot aprendre. S'ha demostrat que l'autocontrol és un indicador de l'èxit acadèmic més gran que el coeficient intel·lectual d'un estudiant. Les investigacions demostren que els estudiants que practiquen l'autocontrol obtenen millors resultats a l'escola en general i són més feliços.

Dichoso Jefe Femenino Africano Departamento Marketing Posando Pulgar Arriba Despues Trabajo Duro

Però quins beneficis té l'autocontrol emocional?

La persona que té un alt autocontrol és capaç de dominar els seus pensaments i la seva forma d'actuar, cosa que pot ser beneficiós en multitud de situacions.

• Permet afrontar situacions difícils.
  • Ajuda a mantenir la calma i tenir més claredat de pensament.
  • Beneficia la relació amb els altres.
  • Permet controlar l'estrès quan estem sota pressió
  • Ajuda a prendre millors decisions.
  • Augmenta l?autoestima.
  • Millora el benestar emocional.

Has de saber que l'autocontrol es pot millorar.

Per això, és imprescindible:

1. Conéixer les emocions. No podem controlar una cosa que no coneixem, per tant, el primer pas per tenir autocontrol emocional és conèixer les emocions i com es manifesten en nosaltres. Les emocions bàsiques es diuen així precisament perquè són universals. En general són fàcils de reconèixer i comuns a les diferents cultures. Però és possible que cada persona les experimenti de manera única percebent uns senyals o unes sensacions particulars a cada individu.
  2.  Sigues conscient i defineix el que vols controlar. És primordial que siguis conscient del que vols controlar i que sàpigues què és el que vols canviar.
  3. Sigues emocionalment intel·ligent. L'autocontrol o autoregulació de les emocions és una de les aptituds que dominen les persones emocionalment intel·ligents. Aprendre i adquirir habilitats d'intel·ligència emocional com el autoconeixement o l'empatia et converteix en una persona amb més autocontrol.
Hombre Joven Mano Novia

Les tècniques més utilitzades per a l'autocontrol emocional són les següents:

1. Tècniques de relaxació

Les emocions activen el nostre organisme. Per això, la relaxació és una tècnica molt utilitzada en l'autocontrol emocional. La relaxació muscular progressiva pot resultar molt efectiva si hi ha un entrenament previ que permeti fer-la en pocs segons.

2. Autoinstruccions

Les autoinstruccions són afirmacions positives que utilitzem per guiar-nos quan ens enfrontem a una situació difícil. La tècnica requereix fer una llista pròpia d'afirmacions abans d'enfrontar-te a la situació problemàtica. S'han de redactar sempre en positiu, ser realitzables i no gaire llargues.

3. Empatia

En aquesta ocasió farem servir l'empatia per veure la situació des de la perspectiva de la persona a qui associem l'emoció. La tècnica consisteix, com el seu nom indica a posar-se al lloc de l'altra persona.

4. Parada del pensament

Aquesta tècnica consisteix a aturar els pensaments que causen l'emoció just quan notem que comença a aparèixer. Podem utilitzar la paraula “stop”, “para”, “prou”, o una altra de similar.

Coneix en detall continguts relacionats al Postgrau en Intervenció amb Menors.