El Servei de Mediació d'Etxebarri augmenta durant la pandèmia

Augmenta la demanda del Servei de Mediació d'Etxebarri durant el 2020 amb un total de 113 veïns que hi han accedit. Tot i aquestes dades, els especialistes del servei de mediació només van intervenir en 39 casos.

La situació de crisi es reflecteix a la ciutadania

La pandèmia que vivim actualment està tenint efectes en tots, tant a nivell personal com a les relacions socials. Els mesos de confinament han fet efecte en la ciutadania.

Les persones han patit i pateixen malestar per la situació que estem vivint, ja que és una situació excepcional que no s'ha viscut abans i per a la qual no estàvem preparats, a tots ens ha agafat per sorpresa, cosa que ha repercutit de manera negativa en aspectes del nostre dia a dia.

ayuntamiento de etxebarri
Imatge de l´Ajuntament d´Etxebarri, on s´ubiquen les oficines del servei de mediació. / EC

Augment de trucades al servei de mediació

Els mesos de març, abril i maig del passat any 2020 van ser en què més es va notar aquest augment de trucades per demanar informació al Servei de Mediació d´Etxebarri.

D'aquests 39 casos en què s'ha fet una mediació per gestionar disputes, se n'han aconseguit mediar un total de 29, per la qual cosa encara se segueix mediant amb els 10 restants per aconseguir solucionar la situació. Aquestes xifres estan en allò més alt en comparació amb altres anys anteriors.

Es va fer un «especial» seguiment d'aquests casos, amb diverses trucades per conèixer el progrés de la situació i s'evitessin complicacions.

Guia per a una bona convivència

Els veïns d'Etxebarri coincidien moltes vegades al tipus de queixes que es feien en aquesta situació. Es va registrar el major nombre de queixes per sorolls veïnals, per olors, brutícia i per lús despais comuns.

Per pal·liar aquestes queixes, el Ajuntament va publicar una guia per poder portar una bona convivència, on es feia referència a la solidaritat, no fer soroll, evitar acumular escombraries als replans i reduir els decibels.

Posteriorment, es va realitzar una altra guia perquè hi hagués una bona desescalada i no es generessin conflictes entre els veïns.

Demandants del servei de mediació

Hi va haver una intervenció externa per demanar els serveis de mediació. Molts van ser per iniciativa pròpia, però una altra part es va derivar per part de les àrees municipals, Policia Nacional i la Guàrdia Urbana.

L'ajuda porta en marca des del 2018 i es va crear per llimar asprors, millorar la convivència i evitar que els enfrontaments acabessin al jutjat.

L´Ajuntament està actualment en un procés de licitació de servei. Serà la Fundació Gizagune la que atendrà loficina.

La mediació té una gran importància per resoldre conflictes i per crear una bona convivència entre les persones, sobretot durant les èpoques més dures, com ha estat el confinament. Si vols formar-te com a mediador/a, pots fer-ho a la Escola Internacional de Mediació, on hi ha diferents cursos i màster.

Feu un comentari