El proper mes de Març tindrà lloc el II Trobada sobre Mediació en Conflictes Hispano-Alemanys en casos de sostracció internacional de menors al Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona.

La trobada, organitzada per l'Associació CLAMÍS i MiKK eV tractarà sobre la mediació en els procediments de família i el tractament legal de la sostracció de menors des de la perspectiva de l'ordenament espanyol, en relació amb el procediment de restitució previst al Conveni de l'Haia 1980 sobre sostracció internacional de menors.

S'abordaran les diferents aproximacions psicològiques al concepte d'interès del menor, amb jocs de rol i presentació de casos, dins del context de la interculturalitat, així com la importància de la família als dos països, els desafiaments i les eines especials dins de la mediació hispanogermana, i les característiques en les mediacions familiars internacionals en general.

divendres, 20 de març de 2015 15 hs a 19 hs

Benvinguda i presentació dels participants i presentació del programa.
Resum dels resultats de la primera trobada.
Presentació de MiKK eV, actualitat i perspectives de futur.
Treballs en grups: elaboració duna llista de competències per a lexercici de la mediació en aquests assumptes.

Ponents:

• Jutgessa Martina Erb-Klunemann, EJN – International Hague Network of Judges
  • Dr. Frauke Bachler, Autoritat Central Alemanya
  • Mary Carroll, Lingüista, Mediadora, Managing Director MiKK eV
  • Jutta Hohmann, Advocada, Notària, Mediadora a Berlín
  • Siegfried Rapp, Diplomat en Pedagogia, mediador del Grup Federal de Treball per a la Mediació Familiar (BAFM) i la Federació de Mediadors (BM), fundador i director de l'Institut LIKOM-Ludwigsburg

Dissabte 21 de Març del 2015  9 hs a 19 hs

La mediació en els procediments de família i el tractament legal de la sostracció de menors des de la perspectiva de lordenament espanyol.
Diferents aproximacions psicològiques al concepte dinterès del menor
Joc de rol dins del context d'interculturalitat
Joc de rol i presentació de casos

Ponents:

• Sr. Francisco Javier Forcada Miranda, Magistrat, Assessor de la Unitat de Suport de la DG Cooperació Jurídica Internacional
  • Sra. Carmen García Revuelta, Autoritat Central Espanyola
  • Il·lm. Magistrat D. José Pascual Ortuño Muñoz, Audiència Provincial de Barcelona
  • Dra. Connie Capdevila Brophy, Llic. en Psicologia
  • Prof. Soledad Ruiz De La Cuesta, Universitat d'Alacant Membre del Dept. Dret Processal i Mercantil
  • NN Dept. Internacional Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona

Organitzadors: Associació CLAMíS Ajuda a Menors Internacionalment Sostrets en col·laboració amb MiKK eV

Col·laboradors: Sejas-Pardo advocats i Trans&Law.

Llengua de Treball: Espanyol i Anglès (servei de traducció)

Per ampliar detall:

Sejas Pardo advocats – Tel: +34 93 8145547 Web: www.sejaspardoadvocats.com

Associació CLAMíS Ajuda a Menors Internacionalment Sostrets – Abat Escarre n° 17 (08800) Vilanova i la Geltrú Barcelona Espanya www.asociacionclamis.org