Congrés Internacional de transferència de coneixements i sensibilització social

La Facultat de Ciències de l'educació de la Universitat de Sevilla acull els dies 25 i 26 d'abril de 2019 el Congrés Internacional de transferència de coneixements i sensibilització social «Islam i pau a través de veus musulmanes». El congrés comptarà amb la presència de membres de la comunitat musulmana, com a ponents convidats.

Des de la Escola Internacional de mediació mostrem tot el suport a aquest tipus d'iniciatives que ajudin a dialogar i educar en un aspecte tan important com és la pau.

«Islam i pau a través de veus musulmanes»

Dues són les realitats socials que ens han fet plantejar la necessitat de conèixer l'opinió dels musulmans residents a Sevilla sobre la utilització violenta de l'islam i els comportaments socials relatius a la cultura de pau i no violència subjacent a aquesta religió. En primer lloc, l'increment constant i accelerat del nombre de persones immigrants en aquesta comunitat autònoma (Andalusia). I, en segon lloc, el mal ús que s'està fent de les religions, en ser freqüentment utilitzades com a discurs justificador d'accions violentes. En línies generals, podem afirmar que el sentit que la religió té a Europa Occidental difereix considerablement del que tenen els ciutadans musulmans.

Els codis religiosos són molt presents a la comunitat musulmana, construint forts referents de comportament i acció en els aspectes més diversos de la vida social i política, tant a l'espai públic com al privat. Motiu pel qual, des d'Europa Occidental, tenim dificultats per entendre el paper de l'islam a la política i als comportaments socials. Com per tothom és sabut, l'educació és un dels pilars fonamentals sobre els quals s'asseuen les bases per aconseguir un veritable estat de Pau. A nivell educatiu, l'escola és una de les institucions que disposa de més recursos i elements adequats per potenciar la transmissió de valors clarament relacionats amb la Cultura de Pau. Amb aquest esdeveniment és la nostra intenció sensibilitzar i conscienciar la comunitat universitària, entitats locals, opinió pública, etc. sobre la necessitat de conèixer els valors de l'islam donant veu als musulmans residents a Sevilla.

OBJECTIUS DEL CONGRÉS INTERNACIONAL

Els objectius d'aquest Congrés Internacional sobre islam i pau són els següents:

• Sensibilitzar el professorat i altres membres de la comunitat educativa sobre la importància de la cultura de pau i no violència.
  • Establir propostes dacció en pro duna educació per a la pau.
  • Comprendre quin és el fonament del discurs religiós al voltant de la Pau.
  • Motivar els ciutadans/es de la necessitat d'apropar-nos a les diferents cultures.
  • Reestructurar falsos esquemes basats en estereotips de caràcter religiós i cultural.
  • Promoure una trobada entre membres de la comunitat islàmica i la comunitat universitària de Sevilla, on intercanviar coneixements, experiències i formes de vides.
  • Afavorir el reconeixement de la diversitat cultural i el respecte per la diferència.

BLOCS TEMÀTICS

• Interculturalitat
  • Educació per a la pau i no violència
  • Diàleg interreligiós
  • Islam i educació
  • Integració sociocultural de minories ètnico-religioses

NORMES

La proposta de resum de comunicació tindrà una extensió aproximada de 200 paraules i s'enviarà mitjançant el formulari d'inscripció, indicant títol i autor/s. El termini per a l'enviament de resums finalitza el 15 d'abril del 2019. No s'estableix un nombre màxim d'enviament de comunicacions per autor.

Per obtenir el certificat dhaver presentat comunicació és imprescindible que, almenys un dels autors, presenti el treball en lhorari establert.

Un cop acceptades les propostes, els autors interessats a publicar-les a les actes del congrés amb ISBN hauran de remetre el text complet abans de l'1 de juny de 2019 a la següent adreça: congresoislam2019@gmail.com. I si necessites més informació sobre aquest Congrés fes clic aquí.