Estàs format per mediar? El poder Judicial inicia un pla perquè advocats/des intervinguin en petits delictes

Aquesta setmana, des de diverses fonts, hem rebut aquesta notícia tan esperada per a molts. Des del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i el Col·legi d'Advocats d'Alacant s'ha signat un conveni pel qual es posarà en marxa a la província un pla pilot per a la implantació de la mediació penal.

Els delictes que s'inclourien en aquest programa serien furts, estafes, accidents de trànsit per imprudència, entre d'altres assumptes i es descarten expressament els crims de violència de gènere i els que siguin considerats greus.

Es posarà en marxa a 3 províncies diferents i, a priori, compta amb 50 lletrats especialitzats en mediació que seran els que resoldran els conflictes.

A poc a poc, cada cop són més els acords i convenis que potencien la resolució de conflictes a través de la mediació. D. Vicente Magro, president de l'audiència, va estimar que els jutjats, mitjançant aquest acord, podrien alliberar-se de prop 15.000 assumptes cada any.

És per això que des de tots els àmbits cada cop són més els recursos que s'ofereixen per potenciar aquesta alternativa tan beneficiosa.

Estàs preparat per intervindre conflictes?

Actualment, la normativa és molt clara, per accedir al registre del Ministeri de Justícia i exercir com a mediador/a a tot l'àmbit nacional, cal, a més de disposar de Titulació Universitària o FP superior i una assegurança de RC, un curs de mínim 100 hores de formació complementària en mediació com el que imparteix Mainfor.

El proper 16 de novembre començarà la 8a edició del curs online universitari en mediació civil, mercantil i familiar, i pots reservar la plaça sense compromís. Es disposa de fins a 15 dies de prova per valorar la formació i decidir si t'interessa continuar o no.

L'enllaç del curs és:

Font notícia: Diari Informació