Què és el Servei Nacional de Salut?

A l'escola internacional de mediació, dins de la especialitat sanitària, analitzem i coneixem entre altres conceptes fonamentals, el que avui us explicaré.

Què és i en què es basa el Servei Nacional de Salut?

Es basa en el principi que tota persona té dret a la salut, independentment de la situació econòmica i laboral. L'Estat es responsabilitza plenament de garantir aquest dret gestionant i finançant, a través dels pressupostos generals, un servei sanitari que integra, ordena i normalitza totes les funcions sanitàries, cosa que ha de permetre el pas d'una concepció presidida per la malaltia a una pràctica sanitària basada en la salut igual per a tothom.

Les principals característiques d'aquest model són:

Universalització de l'atenció:

Cobreix el 100% de la població, independentment de la seva situació econòmica i de la seva afiliació a la seguretat social.

Accessibilitat i desconcentració

Per garantir l'equitat en l'accés als serveis s'ha instrumentalitzat la regionalització sanitària, basada a situar els diferents serveis sanitaris tan a prop com sigui possible d'on viu i treballa la població.

Es tracta així de reduir la concentració de centres sanitaris als nuclis urbans.

Descentralització

Actualment es tendeix a descentralitzar la gestió dels recursos sanitaris. Per això s'han emprès unes reformes en l'organització del sistema sanitari, per tal d'assegurar una capacitat de resposta més gran per part dels serveis i dels professionals a les necessitats i aspiracions dels ciutadans.

Es tendeix a implicar la comunitat en la presa de decisions sobre la gestió de la despesa i en la manera com s'utilitzen els serveis.

Atenció Primària

Al servei nacional de salut, la base de l'atenció sanitària és l'atenció primària de salut.

L'Atenció Primària de Salut, segons la definició universalment acceptada, és l'assistència sanitària essencial, basada en mètodes i tecnologies pràctiques, científicament fundades i socialment acceptables, posada al abast de tots els individus i famílies de la comunitat mitjançant la seva plena participació ia un cost que la comunitat i el país puguin aportar, a totes i cadascuna de les etapes del seu desenvolupament amb un esperit d'autoresponsabilitat i autodeterminació.

Participació de la comunitat

Els ciutadans participen en lorientació i el control del funcionament del sistema nacional de salut, a través dels òrgans de gestió locals i regionals.

A la formació de especialitat sanitària impartida des de l'Escola Internacional de Mediació podem continuar treballant, consolidant i aprofundint en conceptes com el que us acabo d'exposar, fonamentals per al desenvolupament d'una professió de qualitat i humanitzada.

Forma't en mediació atenent totes les disciplines a través del nostre màster i encarrila el teu futur professional en el camí de la mediació.