La mediació, una oportunitat laboral en auge

La mediació es converteix en l'actualitat en una oportunitat laboral en auge per a advocats, psicòlegs, graduats socials i/o professionals apassionats en un tipus d‟acord alternatiu a la via judicial, a través del qual, les parts poden resoldre els seus conflictes de mutu acord, mitjançant el diàleg i amb la intervenció neutral d‟una tercera persona, el mediador.

Els arquitectes i enginyers també troben a la mediació una sortida laboral. I és que el seu coneixement tècnic els converteix en figures essencials per evitar processos judicials. La mediació en aquest sentit disminueix el cost econòmic i emocional, facilitant el diàleg i la negociació. A més, els acords aconseguits es poden validar judicialment o elevar-se a escriptura pública.

Per tots els avantatges que ofereix la mediació, des del Govern i altres Institucions, es impulsen diversos equips i departaments de mediació amb l'objectiu de reduir el nombre de casos que esperen pacientment als jutjats. S'intenta facilitar el procés i agilitzar els tràmits. És per això que cada cop es busquen més professionals especialitzats en la matèria.

Són molts els motius pel que cada vegada més estudiants i professionals decideixen embarcar el seu desenvolupament professional cap a la mediació a les seves diverses àrees, des de mediació mercantil, familiar, civil o de manera general. Sens dubte, un sector en creixement, que permet remodelar i redefinir el perfil professional de molts sectors afectat.

Per això, la normativa actual defineix els requisits i exigències per inscriure's al Registre de Mediadors amb la finalitat facilitar l'accés a la mediació dels ciutadans a través de la publicitat dels mediadors professionals i les institucions que tingui per objecte l'impuls i l'administració de la mediació.