La petjada personal del mediador

Realitzat pel Sr. Javier Alés Sioli, Director del Fòrum Internacional de Mediadors Professionals (FIMEP) i docent col·laborador a EIM – Escola Internacional de Mediació

No hem d'oblidar mai que com a mediadors necessitem que els nostres clients, els mitjans, legitimin la nostra professió, el nostre procés iniciat i en definitiva a nosaltres mateixos. Només confiaran de manera voluntària un assumpte si creuen en nosaltres. Per això, m'atreveixo a plantejar-vos treballar la vostra “empremta”.

És probable que els mitjans, encara que tu no els coneguis, quan acudeixen a la primera sessió diguin “l'he buscat a internet”. D'aquí m'atreveixo a pensar en la marca personal del mediador/a, en anglès personal brand, com “la petjada que deixem als altres” o no és cert que quan intervinguem “deixem empremta del que s'ha fet” i per tant tenim un valor educatiu a la nostra feina. Diuen que “la gestió d'aquesta empremta, la gestió de la marca personal, es coneix com a personal branding”.

Des d'aquestes línies t'animo, estimat/da mediador/a, a gestionar la teva marca personal. Però no com l'entenen molts professionals, tractant de promocionar-te com molts creuen en aquest segle on l'“ego” és el principal càncer, sinó essencialment per aconseguir:

  1. L'Autoconeixement, ja que conèixer-te a tu mateix farà que donis el millor davant de situacions conflictives. Que confiïn en tu, sent tu mateix i no representat una situació.
  2. L'Estratègia Personal, que farà que et coneguin, que sàpiguen de tu, que puguin acudir a tu perquè davant de situacions desesperada hi ha alguna cosa que diuen dóna bon resultat, la mediació. Recordeu, “la millor medicina quan les relacions dels qui estan enfrontats continuaran en el temps”.
  3. I, finalment, la visibilitat, que et posicionarà en aquesta nova professió.  

Per tot això em permeto parlar de la marca personal del mediador/a com a «la petjada que deixem als nostres mitjans»; és a dir, perquè ens legitimin, potenciar com et perceben els altres.

Un cop vaig llegir una magnífica cita en un bloc on esmentaven que Jeff Bezos (Director executiu d'Amazon) la definia com aquella que suposi “el que diuen de tu quan tu no ets davant”.

Però necessitem diverses claus per construir la nostra marca personal:

1.- En primer lloc, tenir paciència i constància, ja que parlem d'una carrera de fons, tant per conèixer-nos com perquè ens coneguin i dia a dia continuar aprenent aquesta professió apassionant.

2.- Cal fer una bona planificació, com quan elaborem un projecte o una programació per fer estudis, casar-nos o canviar de residència. Perquè la mediació, no oblidem, és un art.

3.- Ser natural, ja que la naturalitat ens portarà a lèxit. Això vol dir ser autèntic, ser tu mateix, com deia, amb els teus defectes i virtuts.

4.- Tenir passió i responsabilitat, dues paraules que poques vegades les veiem unides, però que requereix una feina introspectiva del mediador/a que fa que estiguem totalment convençut de les bondats d'aquesta professió.

5.- Ser generosos, fins al punt d'oferir-nos i tornar als altres com hem après molt en el nostre camí. Això ens ajudarà, com va ser en el meu cas, a “despullar-me dels meus vestits de la toga d'advocat”.

6.- Honestedat, dedicació i esforç… serviré per a aquesta professió? i pel cas que en aquests moments m'estan encarregant? Aquesta pregunta ens acompanyarà sempre, i l'hem de resoldre cada cop que confiïn en nosaltres.

7.- Intenta crear la millor versió de tu perquè, com diu una bona amiga meva, que per ser un bon professional cal ser una bona persona i només així pots ser creïble.

8.- Has d'aconseguir reinventar-te en cada procés. Diuen que els professionals de la mediació som “camaleònics” fins al punt que ens adaptem a les diferents circumstàncies per arribar a aconseguir la nostra “essència”, per aconseguir ser un “mirall públic” a la societat.

Darrere d'aquestes claus que t'he anat desgranant estàs tu i no ens hem d'oblidar mai de la nostra satisfacció personal.

Un cop et coneguis i si vols seguir els meus consells, aprendràs a vendre el que fas, no el que ets. Fuig de l'ego i posa't una meta ja que el teu nom, mediador/a, és el teu millor logotip i això també determinarà la teva presència a la xarxa.

Si vols treballar com a mediador/a, són moltes les opcions que ofereix l'Escola Internacional de Mediació permetent accedir als principals registres, com el Màster en Mediació i Gestió de Conflictes Multidisciplinals  o els programes Especialista en Mediació Civil, Mercantil i FamiliarExpert Mediació Civil, Mercantil i Familiar

 

Amb totes t'ajudarem en el teu objectiu professional com a mediador/a. 

Feu un comentari