El 21 de gener se celebra el Dia Europeu de la Mediació

Com cada any, el 21 de gener se celebra el Dia Europeu de la Mediació, data escollida en commemoració a l'aprovació pel Consell d'Europa del primer text legislatiu sobre mediació familiar el dia 21 de gener de l'any 1998.

Tot i que a Espanya, la mediació va començar a adquirir més rellevància entre els professionals judicials i la societat des de l'any 2012, amb l'aprovació de la Llei 5/2012, de 6 de juliol, de mediació en assumptes civils i mercantils.

El 21 de gener és un dia especial que ens recorda i posa de manifest la importància de la mediació com a resolució alternativa de conflictes a la via judicial ordinària. I és que no només se celebra el naixement d'una nova sortida professional o la contribució de la mediació a la descongestió dels jutjats, sinó que també se'n promou la cultura de la pau i de l'enteniment, mitjançant una nova manera d'abordar els conflictes menors que neix de l'empatia i la voluntat pròpia de les parts per arribar a un acord mutu.

És un dia per destacar i valorar la gran funció que fan els professionals de la mediació (advocats, notaris, procuradors, mediadors, psicòlegs, educadors, administradors concursals, economistes, jutges, fiscals, secretaris judicials, etc.), ja que el paper i les habilitats del mediador són fonamentals per ajudar que les parts aconsegueixin arribar a un acord mitjançant el diàleg i que el procediment es dugui a terme de manera satisfactòria.

També cal esmentar la necessària tasca de les institucions de mediació, les quals s'encarreguen de promoure la mediació a la societat i facilitar l'accés tant als professionals com a les persones que necessitin recórrer als serveis.

Per a les persones interessades a adquirir la formació necessària per poder exercir professionalment com a mediador/a, us informem que amb motiu del Dia Europeu de la Mediació és possible beneficiar-se d'un 10% de descompte a la  18a promoció del programa universitari de Mediació Civil, Mercantil i Familiar que imparteix Mainfor i la Universitat Rey Juan Carlos, acreditat davant del Ministeri de Justícia.