Castelló imparteix un curs de mediació per a un centre de Romania

S'ha dut a terme un curs de mediació per a un centre de Romania anomenat "Mediació i transformació positiva dels conflictes de l'àmbit escolar" des de la Regidoria de Benestar Social, Dependència i Infància destinat a una ciutat germanada de Castelló (Târgoviște).

Es tracta de la primera experiència internacional del Negociat de Convivència Social i Intercultural.

Activitat pionera

Aquest curs de mediació per a un centre de Romania és una activitat pionera, ja que és amb un centre d'un altre país, s'espera que sigui una experiència enriquidora i necessària.

Mary Carmen Ribera, la regidora de Benestar Social, Dependència i Infància afirma que: “el desenvolupament d'aquest tipus de curs que, per primer cop, fem amb un altre país ha permès compartir experiències entre dues cultures i dues comunitats educatives diferents”.

Objectius del curs de mediació per al centre

Els objectius d'aquest curs de mediació per a un centre de Romania s'han centrat en formar en matèria de mediació i transformació positiva dels conflictes al professorat, amb estratègies per posar en marxa aquest servei de mediació escolar.

S'ha dut a terme amb professionals en mediació intercultural en la gestió de convivència escolar, i s'ha abordat aspectes com els diferents enfrontaments, relacions i comunicació i els valors i les creences.

Durant aquest cursos es parlaran de temes referents a les habilitats comunicatives, afectives, cognitives i comportamentals. També està relacionat amb les habilitats essencials, l'empatia, l'assertivitat, la proactivitat.

Gràcies a aquest curs, s'ha dut a terme un Aula de Convivència. Serveix per tenir els objectius clars i que se centren en la responsabilitat compartida entre professorat i alumnat.