Taller Pràctic del Curs Mediació Civil i Mercantil

El passat Dissabte 15 de Novembre va tenir lloc a les nostres instal·lacions, el taller pràctic del Curs Mediació Civil i Mercantil.

Es van impartir dues edicions d'aquest taller de forma paral·lela, una a Madrid i una altra a Màlaga.

El taller de Madrid, formació enfocada per Enginyers interessats en la mediació, va ser impartit per Maria Quero Mapelli, Llicenciada en Psicologia per la Universitat Pontifícia de Comillas l'any 1998. Col·labora amb diferents associacions per a la divulgació, formació i desenvolupament de la mediació en diferents àmbits com a familiar, escolar, veïnal ia les organitzacions. Actualment és vocal de mediació familiar de l'Associació Madrilenya de Mediadors.

Al taller, va saber abordar i posar en pràctica tots els conceptes que han anat adquirint durant la formació e-learning. A més, el curs va ser característic per utilitzar recursos i pràctiques, pròpies de la mediació, alguns orientats al sector de l'enginyeria.

D'altra banda, a Màlaga, es va destacar per la participació activa de lalumnat, a més la seva actitud proactiva davant qualsevol dinàmica proposada.

Els formadors, per una banda, Antonio Fernández Rojo, Llicenciat en Ciències del Treball i Graduat en Relacions Laborals, Conseller d'ISFAE, Institut Superior de Formació i Assessorament per a l'Ocupació. Intervé a més a més en la resolució dels conflictes laborals, col·lectius i individuals de la província de Màlaga, a SERCLA (Sistema Extrajudicial de Resolució de Conflictes Laborals d'Andalusia) i compta amb una àmplia experiència en Mediació i d'altra banda, Immaculada Jiménez Martín, Advocada i Mediadora, presidenta de l'Associació Solucion@, van mostrar com sempre el seu ampli coneixement al sector demostrant en tot moment casos pràctics reals que feien a l'alumne protagonista del seu propi aprenentatge.

Ambdues formacions es desenvolupaven en casos pràctics, rol – playing i debat d'experiències professionals, cosa que va fer que fossin unes jornades molt enriquidores per a tots nosaltres.

Agraïm des Fundació Didàctica XXI la disposició, interès i participació tant dels alumnes com dels professionals que imparteixen el programa.

En unes setmanes, els participants començaran amb el procés de Registre de Mediadors. Tindran l'oportunitat de comptar amb el suport administratiu dels nostres tècnics perquè aconsegueixin el registre com més aviat millor.

En les properes dates publicarem la següent convocatòria del curs. Si hi estàs interessat, pots posar-te en contacte amb nosaltres.