Jornada Dia de la Mediació. On som i cap a on anem?

El passat dijous dia 21 de gener es va celebrar el Dia Europeu de la Mediació i diferents àmbits professionals van realitzar actes commemoratius, amb la finalitat d'aprofitar aquesta celebració per promocionar i propagar el paper imprescindible que va prenent la mediació cada dia a la nostra societat, rememorant l'existència d'una metodologia per a la solució dels conflictes diferent i, en nombroses ocasions, més adequada a la clàssica solució mitjançant jutjats i tribunals.

Per celebrar aquest dia, des de l'Escola Internacional de Mediació juntament amb el Fòrum Internacional de Mediadors Professionals es va dur a terme la realització de la Jornada de Mediació On som i cap a on anem?

On som i cap a on anem?

La jornada es va retransmetre en directe a través de LinkedIn i Youtube. Si no vas poder acudir a aquest interessant esdeveniment de la mediació, no et preocupis, aquí pots accedir i gaudir de nou de la Jornada Dia de la Mediació 2021 de l´Escola Internacional de Mediació.

Què va passar a la Jornada?

Al llarg de la jornada, professionals del sector de la mediació van fer un repàs sobre les últimes novetats esdevingudes i van debatre sobre el futur de la mediació.

En primer lloc, va tenir lloc una breu presentació del conveni de col·laboració signat entre l'Escola Internacional de Mediació (EIM) i el Fòrum Internacional de Mediadors Professionals (FIMEP), de la mà de Dña. Susana Pérez Guerrer (Directora General d'EIM) i D. Javier Alés Sioli (Director de FIMEP).

Durant la presentació vam tenir l'honor de comptar amb la participació de la Secretària General de Famílies de la Conselleria de Salut i Famílies de la Junta d'Andalusia, Sra. Ana Carmen Mata Ric, la qual va agrair la tasca dels mediadors en nom de les Institucions Públiques.

Webinar «Negociar en temps regirats: perfils negociadors»

Seguidament, va començar la seva webinar D. Ramón Rodríguez Verdejo «Monchi», director esportiu del Sevilla FC, acompanyat de la directora acadèmica d'EIM, Sra. Gabriela Alés Hermosa i el director de FIMEP, D. Javier Alés Sioli.

Durant aquest webinar, «Monchi» va compartir multitud d'anècdotes i experiències viscudes en la seva llarga i reconeguda trajectòria professional al àmbit de la negociació i va fer una anàlisi de les claus fonamentals per dur a terme una negociació d'èxit i arribar a acords.

Col·loqui «Present i futur de la mediació»

Per finalitzar, al col·loqui es van debatre temes molt interessants sobre la mediació, començant des de la comparació dels inicis de la mediació amb l'actual, la qual requereix més ciència, molt més estudi, formació i especialització en l'actualitat com ens va comentar D. Àngel Espiniella Menéndez, Catedràtic acreditat de Dret Internacional Privat de la Universitat d'Oviedo.

A més, es va analitzar el estat en què es troba la mediació actualment i la necessitat de fer arribar la mediació a tots els centres educatius i convertir la mediació en una cosa transversal en el currículum educatiu, tal com ens descriu Sra. Eva Cabra Vázquez, Presidenta d'A-Mediació: Associació Malagueña de Mediació.

I arribant al final del col·loqui, es va realitzar un excel·lent debat sobre el futur professional de la mediació, on auguren molta sortida professional i desitgen que el dia de demà, la mediació es trobi a tot arreu, segons va compartir D. Javier Alés Sioli, Director del Fòrum Internacional de Mediació.

El col·loqui va ser moderat per Sra. Gabriela Alés, Directora Acadèmica d'EIM i Dña. Susana Pérez, Directora General d'EIM.

Agrair a tots els assistents a l'esdeveniment la seva activa participació. La Jornada va ser molt internacional, amb participants de tots els racons del món.

No hay descripción alternativa para esta imagen
Mapa de participació mundial durant la Jornada

Si encara no has tingut ocasió de veure l'esdeveniment, tens accés gratuït i il·limitat a la web de la Jornada.

Per acabar, ens agradaria recomanar-vos també l'acte institucional commemoratiu del Dia Europeu de la Mediació celebrat pel Ministeri de Justícia el passat 20 de gener, en el qual es van organitzar dues taules rodones i es va debatre sobre el futur de la mediació i el servei públic de justícia des de la perspectiva de les principals institucions de lEstat i les administracions prestacionals.