Relats de mediació, una aposta pels centres educatius

Relats de mediació

Al voltant de 13 centres educatius de secundària de Zamora impulsen la mediació a través de relats.

Aquests centres han participat al I Concurs de Relats sobre la Mediació organitzat pel Col·legi Oficial de Psicologia de Castella i Lleó.

L'objectiu principal ha estat tractar temes freqüents de l'adolescència com el bulling, les disputes familiars o en parella a través de la mediació i fer que aquesta formi part de la vida dels joves, ja que permet treballar la resolució de conflictes des de la prevenció.

Tal com afirma la vocal presidenta del COPCYL, Nieves Andrés: "La mediació és la manera ideal de poder solucionar aquest tipus de conflictes típics de l'adolescència, i per això cal educar els nens des de petits perquè coneguin totes les eines al seu abast".

Escribir

Fulanito i Fulanita

Fulanet i fulanita, de l'alumna de l'IES Bisbe Argüelles de la localitat lleonesa de Villablino, Beatriz Riesco, ha estat el conte guanyador. Una història triada per la seva originalitat, claredat i elements clau per a la resolució de conflictes a les aules: escolta activa, comprensió, empatia i cerca de solucions. Més informació aquí.