El servei de mediació rep denúncies per sorolls molestos durant la pandèmia

Durant el confinament que vivim per la pandèmia, van deixar moltes vegades, un silenci a les ciutats. A mesura que les restriccions augmentaven en el temps, aquest silenci va deixar que apareguessin sorolls que abans no es tenien en compte i que van començar a ser molestos.

Sons del taller del mecànic, els lladrucs de gos d'algun veí, la música o els sorolls de nens jugant. Així, las denúncies per sorolls molestos van començar a ser el primer tema de conflicte abordat pel servei de mediació del municipi de Santa Fe.

Ciutat pionera

Rosario ha estat una de les ciutats pioneres a sancionar una norma relacionada amb els sorolls molestos.

Aquesta norma prohibeix al territori urbà, «causar, produir o estimular sorolls innecessaris i/o excessius que es propaguin per via aèria o sòlida afecte o siguin capacitat d'afectar el públic, per no trobar-se dins dels límits d'intensitat màxima permissibles de seguretat».

Servicio De Mediacion Ruidos Molestos

Els consorcis van incrementar els reclams per sorolls molestos i problemes de convivència des que va començar la pandèmia i van començar les mesures per evitar els contagis per Covid. S'han arribat a duplicar aquests reclams respecte anys anteriors.

Per part dels veïns tambien s'han incrementat els reclams a les oficines de mediació que funcionen als sis districtes municipals, però va tenir el seu augment significatiu al zona centre.

Conflictes causats per canvis a les rutines

Cardozo Villa, expressa que el fet que les famílies passin més temps a casa a causa del teletreball i on molts nens i adolescents han seguit els seus activitats escolars, «incrementa les tensions pròpies de la convivència».

En aquests casos, la mediació tracta de trobar-ne una solució al problema, sent un consens de les dues parts.

Ines Zayas, advocada, psicòloga, mediadora i està a càrrec de la Oficina de Mediació dels Tribunals provincials expressa «La virtualitat és complexa, aquesta pandèmia ens va sotmetre a estar més reclosos, oa comunicar-nos altrament. Els nens i adolescents en edat escolar van mantenir les activitats dins de casa seva, també molts adults van treballar des de casa. Aquesta situació d?estar tots a casa, resolent un munt de tasques, es va notar en el tipus de casos que van arribar a mediació des del març de l?any passat».

Davant aquests problemes i per poder resoldre'ls, es duen a terme tasques per facilitar la comunicació, perquè les persones s'han responsables dels seus actes i per altra banda un acord de les dues parts.