Susana Díaz advoca per la mediació per resoldre conflictes, descongestionar la justícia i millorar la convivència

La presidenta de la Junta d'Andalusia, Susana Díaz, ha lliurat recentment un reconeixement al col·legi sevillà Manuel Altolaguirre per la seva participació a la iniciativa 'Aprenent a mediar', un programa orientat a la comunitat escolar, per difondre els beneficis de la mediació entre els escolars i professors a l'hora d'afrontar i solucionar els conflictes des de la infància.

La iniciativa va ser duta a terme per la Fundació Mediara, adscrita a la Conselleria de Justícia i Interior. El discurs va ser pronunciat davant de més de 150 nens i nenes de diferents col·legis sevillans, qualificant els alumnes de “valents”. Des del Govern andalús van assegurar que treballaran perquè els més petits es converteixin en el futur de la mediació i la superació.

Els joves van interpretar una funció teatral titulada Lamediahora, que versa sobre la importància de la mediació, el desenvolupament d'habilitats socials per a una comunicació més òptima, la resolució de disputes i la reducció de les tensions associades a un conflicte o problema entre persones.

Aquesta obra de teatre va ser organitzada amb la finalitat de transmetre diversos missatges molt positius per a tots els nens i nenes presents: augmentar la capacitat dels alumnes a l'hora de prendre decisions, millorar la seva autoestima i promoure una actitud responsable davant dels problemes i conflictes .

La Junta d'Andalusia considera primordial continuar amb les accions necessàries per promoure la cultura de la mediació com a alternativa de resolució de conflictes en tots els àmbits i estrats de la societat, i fins i tot també dins de la pròpia Administració de Justícia, ja que la mediació permet descongestionar la jurisdicció ordinària i evitar la judicialització de molts problemes que es poden resoldre de manera més efectiva mitjançant.

Pel que fa a l'àmbit educatiu, la mediació aplicada al sector escolar ajuda a millorar les relacions de tota la comunitat escolar (claustre docent, alumnat i pares dels alumnes), especialment en aquells centres escolars on hi ha una gran diversitat cultural i situacions de risc dexclusió social.