La plataforma virtual MEDIEM, impulsora de la mediació en temes de vivenda

MEDIEM imagen

El director de la Agència de l'Habitatge de Catalunya, adscrita a la Secretaria d'Agenda Urbana i Territori, Jaume Fornt, i la degana del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), Mª Eugènia Gay, han signat un conveni que formalitza l'adhesió a la plataforma virtual MEDIEM, amb la intenció de posar a disposició professionals de les administracions coneixements sobre la mediació en l'àmbit de l'habitatge amb els, de les entitats del tercer sector, de les universitats, els col·legis i de les associacions professionals i de les entitats de la Generalitat de Catalunya.

L'Agència de l'Habitatge de Catalunya ha llançat la plataforma virtual per impulsar la mediació, compartir bones pràctiques, enfortir coneixements i experiències amb tots els serveis de l'administració que atenen les famílies en risc de pèrdua de l'habitatge.

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona projecta l'impuls de la mediació i la resolució extrajudicial dels conflictes. A més, promou jornades que poden ser interessants per a les persones usuàries de la plataforma MEDIEM i ha manifestat el seu interès que siguin publicats i difosos per aquest mitjà.

Mitjançant aquests convenis l'Agència reforça el servei Ofideute, el qual ofereix mediació davant dels problemes de la ciutadania per fer front al pagament dels préstecs o crèdits hipotecaris dedicats a la compra d'habitatge principal o per fer front al pagament de la renda de lloguer i d'impagament, i per evitar la pèrdua de lhabitatge i el risc dexclusió residencial.

Durant l'any 2019 s'han atès 2.574 persones, a gairebé el 40% dels casos s'ha iniciat un procés on finalment s'ha arribat a una solució pactada amb l'entitat financera en 469 casos.

Pel que fa als mesos que portem d'any 2020, fins al 30 de juny, s'han iniciat 1.549 expedients, s'han tancat 343 intermediacions i s'han atès 327 famílies, només a Catalunya.

Sens dubte es tracta d'un sistema d'assessorament davant de situacions de gestió de deutes hipotecaris en què la mediació juga un paper fonamental.

Tant Màster en Mediació i Gestió de Conflictes Multidisciplinaris com la Especialitat en l'àmbit bancari i hipotecari que ofereix l'Escola Internacional de Mediació, pot ajudar-te a cobrir aquests i altres àmbits professionals, permetent accedir als principals registres.

Màster en Mediació i Gestió de Conflictes
Amplia la teva formació i millora les teves oportunitats laborals

Més informació ara