La Policia Local de València utilitza la mediació per solucionar conflictes socials

La mediació s'ha convertit en la nova via utilitzada a tot el món per resoldre conflictes. Un dels casos és el de la Policia Local de València, que només en els sis primers mesos del 2016 han realitzat 244 intervencions a la societat civil, de les quals 171 s'han resolt amb èxit de forma positiva.

Aquesta xifra de més del 50% d'èxit consolida la mediació com una tercera via per resoldre els problemes menors i quotidians dels ciutadans, més enllà de les opcions tradicionals de posar denúncies o simplement aguantar-se en cas que hi hagi algun conflicte.

La incorporació de la nova eina de la mediació dins de la Policia Local de València ha suposat una millora en el tractament dels conflictes civils i socials, evitant que els litigis arribin als jutjats i es resolguin per la via ordinària.

Els conflictes més habituals en què intervé la mediació policial de València són els següents: molèsties per excés de soroll, problemes amb mascotes, males olors o salubritat, la festivitat de les Falles o la utilització d'espais públics.

Són problemes que no es consideren d'elevada gravetat, per la qual cosa la mediació resulta ideal, ja que a la mediació a més les parts tenen l'oportunitat de comunicar-se i ser escoltades per la persona enfrontada, possibilitant així que arribin a un acord mutu i més durador en el temps.

Aquest model tan efectiu de mediació policial de la Policia Local de València ja ha estat exportat a altres països com Bulgària, on esperen implantar-lo i obtenir també bons resultats.