La mediació: una bona alternativa per al menor infractor

El dijous 27 d'agost l'Escola Internacional de Mediació, mitjançant un webinar, us oferirem una interessant ponència en línia: ¨La mediació: una bona alternativa per al menor infractor». Ponència dirigida per Isabel Fernández Olmo, Fiscal Degana de la Secció de Menors de la Fiscalia de Màlaga, en què també comptarem amb la participació de Gabriela Alés Hermosa, Directora del Màster de Mediació i Gestió de Conflictes Multidisciplinars com a moderadora.

En una breu entrevista prèvia per a l'Escola Internacional de Mediació, la Fiscal del Menor ens avança alguns aspectes a tractar al webinar: “Parlarem de com la mediació és una eina fonamental per a la resolució dels conflictes del menor i com és perfecta per solucionar els problemes entre ells, d'una manera que no sigui judicial, sense necessitat que hi hagi una sentència condemnatòria. No es tracta tant que els menors acabin el procés sent amics, si s'aconsegueix millor per descomptat, sinó més aviat que aprenguin a resoldre els conflictes, que solen ser molts».

Portem 20 anys aplicant la mediació a la resolució de processos amb menors, amb una taxa d'èxit del 80%. Sens dubte, la jurisdicció en menors és un exemple a seguir com aplicar la mediació a la resta de disciplines jurídiques del nostre país» afegeix la Fiscal del Menor.

Mitjançant exemples i dades gràfiques, Isabel Fernández Olmo, ens mostrarà com la mediació suposa una eina més que convenient, no només per a la resolució de conflictes del menor, sinó que a més contribueix al seu posterior aprenentatge i reinserció.

Entenem que la mediació és una proposta i una realitat més que positiva a l'hora d'afrontar i resoldre un conflicte entre menors, no només per la possibilitat que ofereix resoldre aquest conflicte, sinó a més pel caràcter educatiu d'aquesta intervenció, en oferir formes alternatives més constructives de resoldre les disputes entre ells.

Si esteu interessats en assistir al webinar us convidem a que us registreu de manera gratuïta per fer-vos arribar l'enllaç de l'esdeveniment:

EL menor infractor