Taller de Mediació Educativa | #STOPBullying

“Mediació educativa, primers passos per al moviment STOP Bullying”.

Els propers 9 i 10 de juliol tindrà lloc el taller d'estiu sobre mediació educativa, primers passos per al moviment STOP Bullying”.

Amb motiu d'aquest esdeveniment que rep inscripcions diàriament ia causa de la seva temàtica tan actual i preocupant per a pares, mares i educadors/es, avui introduirem el concepte i la dinàmica de aquest excepcional taller per a mediadors/es, educadors/es i professionals-estudiants en general.

Treballar com a mediador educatiu suposa una tasca àrdua i complexa que casa amb la prevenció de situacions de violència entre iguals.

L'Escola Internacional de Mediació contra el bullying

A través d'aquest curs, la Escola Internacional de Mediació i la Universitat Pablo d'Olavide donaran les claus per entendre el bullying, saber com actuar davant aquest fenomen i dur a terme accions dintervenció en aquelles situacions conflictives que es donin en el marc de làmbit educatiu.

Entenem el bullying com la conducta de persecució física i/o psicològica que realitza un alumne o alumna contra un altre, que tria com a víctima de repetits atacs. Aquesta acció negativa i intencionada, situa la víctima en posicions de què difícilment pot sortir pels seus propis mitjans (Olweus, 1993).

Què veurem en aquest taller de Mediació Educativa?

A través d'un continu debat teoricopràctic donarem a conèixer el bullying i mesures d'intervenció tant a col·legis, IES, com a l'àmbit universitari.

Treballarem sobre casos reals d'assetjament escolar, determinarem la incidència del fenomen esmentat i les característiques de la víctima i l'executor i mesures socioeducatives a nivell familiar. Donarem a conèixer accions per al diagnòstic i la prevenció.

Delimitarem el rol del mediador educatiu en casos de bullying.

També abordarem la necessitat d'implementar mesures per crear la plataforma Stop bullying, amb les idees que puguem construir entre tots a través de la reflexió que duem a terme durant el curs.

Per a més informació sobre el programa del curs i saber com inscriure-s'hi cal acudir al següent enllaç: https://www.upo.es/olavideencarmona/cursos-de-verano/cursos/cc24/

La Escola Internacional de Mediació us espera els propers 9 i 10 de juliol a la seu de Carmona (Sevilla) de la Universitat Pablo de Olavide. #STOPBullying