MEDIACIÓ INTERCULTURAL: conflictes en què intervé i sortides laborals

QUÈ ÉS LA MEDIACIÓ INTERCULTURAL?

Concebem la Mediació Intercultural com un recurs a l'abast de persones de cultures diverses, que actua com a pont, per tal de facilitar les relacions, fomentar la comunicació i promoure la integració entre persones o grups, pertanyents a una o diverses cultures.

EN QUINS CONFLICTES INTERVENE

Generalment, la Mediació Intercultural té els mateixos àmbits d'actuació que la mediació pròpiament dita, que són els següents:

Àmbit Familiar: tractant problemes de parella o de pares/fills, per exemple.

Àmbit Veïnal: abordant problemes de convivència entre veïns, problemes amb els propietaris, normalment desencadenats per les quotes de la comunitat, per sorolls o problemes de convivència a les zones comunes.

Àmbit Laboral: per ajudar en la comunicació entre empresari i treballador o poder ajudar amb els possibles problemes dadaptació.

Àmbit Educatiu: mitjançant problemes entre professors i alumnes, problemes de convivència entre els mateixos alumnes, problemes de comunicació entre professors i famílies, etc.

Àmbit Sanitari: Acompanyament per realitzar diferents gestions, traduccions lingüístiques a les consultes per fer possible l'entesa entre professional mèdic i pacient, actuacions de prevenció i promoció de la salut entre els diferents col·lectius.

QUINES SORTIDES LABORALS TÉ?

El futur de la Mediació Intercultural es veu com una cosa amb moltes formes i possibilitats, de fet, és una professió cada cop més demandada a causa del increment de persones immigrants que necessiten fer ús dels diferents serveis, a més de respondre als possibles conflictes que això pugui ocasionar. Per això, és important poder suplir cadascuna de les seves necessitats de manera satisfactòria en els diferents àmbits de la vida (acadèmic, laboral, social, sanitari, etc.), i aquí és on és de vital importància el paper del mesurador/a intercultural, que haurà de contribuir a cadascuna d'aquestes àrees, protegint les persones en risc

Si vol saber més de la nostra especialitat de Mediació Intercultural pot anar a lenllaç.