El/la mediador/a no se'n va de vacances

Avui a la nostra entrada de bloc ens agradaria fer una reflexió en veu alta: el/la mediador/a mai no descansa. I és que ara que iniciem uns dies de descans amb la família, de menjars i trobades amb la nostra família extensa o de trobada amb amics/gues, el mediador/a pot desconnectar el seu xip professional en cadascuna de les situacions de tensió o conflicte que es produeixi en alguns dels escenaris que hem esmentat?

Resulta una mica complicat que alguna cosa així pogués succeir perquè com ensenyem a la nostra escola, el/la mediador/a se sent mediador/ai com a tal, actuarà així en cada moment.

Aquesta entrada de bloc és una invitació a totes les persones que s'han format en mediació perquè, si s'escau, posin en marxa totes les eines i tècniques que han anat adquirint en la seva formació. Fer-ho des de l'evidència i amb la voluntat d'aconseguir que les parts que protagonitzin aquest problema puguin sentir que hi ha un tercer que els està ajudant a dedicar temps al seu problema, de veure les conseqüències d'una decisió mal presa i de recuperar-ne el control. conflicte que ha sorgit.

Sense solució de continuïtat la mediació que ha calat en els professionals que s'hi han preparat i han de sentir-se còmodes ajudant la gestió d'un determinat conflicte que ha sorgit al seu entorn. No obstant això, hi ha límits com el grau de parentiu o les solucions imposades.

El/la mediador/ai per tant, la mediació no se'n van de vacances i estan en un estat latent sota la pell del/la mediador/a desitjant sortir quan així sigui necessari però, quan descansa el/la mediador/a? Vaig tenir una experiència a Sud-amèrica en què els/les mediadors/es de conflictes es feien una “neta” per poder deixar anar totes aquelles emocions, històries i sentiments que els seus clients els havien traslladat; ha de passar el mateix per a aquest estiu, els/les mediadors/es professionals s'han d'obligar a desconnectar i aïllar-se per carregar piles per a la feina que arribarà al setembre.

Us desitjo un feliç estiu i ànim amb aquests conflictes que sorgiran al vostre costat esperant de la vostra amable intervenció.

Forma't amb nosaltres i posa en marxa allò que s'ha après a l'escola gràcies a màsters com aquest. Què estàs esperant per formar-te en una de les professions més demandes en el present i en el futur?