La Junta d'Andalusia fomenta la mediació amb un import de més de 850.000€ per a la gestió dels Punts d'informació de la mediació (PIMA).
L'objectiu d'aquest contracte de dos anys, prorrogables a dos més, és el progrés dels Punts d'Informació que, després d'una prova pilot, ha estat una experiència molt satisfactòria i necessària per conscienciar la societat que hi ha altres vies més enllà de la judicial.
Punts d'informació
Els Punts d'Informació són un sistema alternatiu a la resolució de conflictes basats en la cerca de solucions de manera extrajudicial. Les parts implicades són conscients de les seves diferències i de manera voluntària busquen la solució entaulant un diàleg amb l'objectiu de trobar una finalitat satisfactòria per a tots dos.
- On es troba: El contracte està dividit en 10 parts, corresponents als 10 punts d'informació constituïts a les 8 províncies andaluses: Cadis, Huelva, Sevilla, Còrdova, Màlaga, Granada, Jaén i Almeria. Es troben ubicats a seus judicials i són espais assignats per la Conselleria.
- Funcionament: El servei es trobarà disponible de dilluns a divendres al matí durant 5 hores, encara que si el sol·licitant ho necessita, se'l podrà atendre fora d'horari.
- Professionals: El servei prestat als punts d'informació serà desenvolupat per professionals que aconsellaran els sol·licitants sobre la millor via per resoldre el seu conflicte sense necessitat de judicialitzar-lo.
Descobreix més informació sobre aquesta notícia aquí.
Quina bona iniciativa… a veure si s'extrapola a la resta de CC.AA.
Molt interessant la informació del PIMA, podríem mediar, per poder fer alguna pràctica en aquest organisme?
O podran facilitar-nos un contacte per a nosaltres, poder oferir els nostres serveis com a passants?
Moltes Gràcies.
Per treballar en un PIMA cal estar atent a les licitacions de la Junta.
Les solucions d'Alícia són tan meravelloses com el país que visita. La seva flexibilitat, versatilitat i capacitat de resolució està en tot, com quan es veu amb problemes, en menjar la galeta que l'augmenta, o perquè es va menjar la que l'alleta. Ella sempre resol el conflicte i torna a la «normalitat».