Què fem amb l?acord de mediació?

L'acord de mediació pot versar sobre una part o la totalitat de les matèries sotmeses a la mediació.

Al acord de mediació han de constar la identitat i el domicili de les parts, el lloc i la data en què se subscriu, les obligacions que cada part assumeix i que s'ha seguit un procediment de mediació ajustat a les previsions d'aquesta Llei, amb indicació del mediador o mediadors que han intervingut i, si escau, de la institució de mediació en què s'ha desenvolupat el procediment.

L'acord, l'ha de signar les parts o els seus representants i se n'ha de lliurar un exemplar, a cadascuna de les parts, i se n'ha de reservar un altre el mediador per conservar-lo.

Llegar Al Acuerdo En Mediacion

Però, què poden fer les parts amb l'acord? Quines opcions tenen?

El mediador ha d'informar les parts del caràcter vinculant de l'acord assolit i que poden instar-ne l'elevació a escriptura pública a fi de configurar-ne l'acord com un títol executiu. També han de conèixer les parts que, quan hi hagi un procés judicial obert, poden sol·licitar del tribunal la seva homologació.

Segons això, les parts poden:

1. Quan no hi hagi un procés judicial obert:

1. Finalitzar la mediació i conservar-ne l'acord. En aquest cas l'acord de mediació no es configurarà com un títol executiu, i per tant en cas d'incompliment per una de les parts, l'altra no podrà sol·licitar-ne l'execució davant dels tribunals. Això no obstant, podrà acudir a un procés declaratiu.
  2. Elevar a escriptura pública l'acord aconseguit després d'un procediment de mediació.

L'acord de mediació es presentarà per les parts davant d'un notari acompanyat de còpia de les actes de la sessió constitutiva i final del procediment, sense que sigui necessària la presència del mediador.

Per dur a terme l'elevació a escriptura pública de l'acord de mediació, el notari verificarà el compliment dels requisits exigits a la Llei 5/2012 i que el seu contingut no és contrari a dret.

D'aquesta manera, l'acord de mediació es configurarà com a títol executiu.

Quan l'acord de mediació va ser elevat a escriptura pública davant de notari, en cas d'incompliment per una de les parts, l'altra pot instar l'execució de l'acord davant del Jutjat de Primera Instància del lloc on s'hagi signat l'acord de mediació.

2. Quan l'acord s'hagi aconseguit en una mediació desenvolupada després d'iniciar un procés judicial:

• A) Les parts podran sol·licitar del tribunal la seva homologació, d'acord amb el que disposa la Llei d'Enjudiciament Civil. D'aquesta manera, l'acord de mediació es configurarà com a títol executiu. Quan l'acord de mediació va ser homologat judicialment, en cas d'incompliment per una de les parts, l'altra pot instar l'execució de l'acord davant del tribunal que va homologar l'acord.
  • B) Les parts poden comunicar al tribunal la seva sol·licitud de desistir o renunciar-hi. En cas que el jutge hi accedeixi, perquè es compleixin els requisits i les condicions necessàries per fer-ho, s'arxivarà el procediment. Fet això, les parts tindran les mateixes opcions previstes per quan la mediació es desenvolupa sense que hi hagi un procés judicial obert.

1 comentari a “¿Qué hacemos con el acuerdo de mediación?”