Mediació educativa: conflictes en què intervé i sortides laborals

QUÈ ÉS LA MEDIACIÓ EDUCATIVA I EN QUIN TIPUS DE CONFLICTES INTERVENEN?

La mediació educativa ofereix als centres una eina més a la qual poder acudir per resoldre els problemes que sorgeixin a la comunitat educativa. Principalment amb l'alumnat, aquest és el que planteja tenir conflictes amb els seus companys als quals no sempre sap donar-los solució, tot i voler fer-ho. El més habitual són insults, malentesos o agressions físiques. Aquests incidents són petits enfrontaments que es donen a les aules, passadissos o patis dels centres educatius, però que s'estenen a tota la comunitat.

El valor de la mediació educativa es fonamenta en la importància de la prevenció, ja que es treballen moltes habilitats i competències que ajudaran a fomentar el diàleg ia millorar les relacions, disminuint els conflictes.

QUINES SORTIDES LABORALS TÉ?

La mediació educativa no només es pot desenvolupar i implementar a centres i instituts. Hi ha moltes àrees on es pot utilitzar per poder treballar amb col·lectius d'adolescents com en activitats d'oci i temps lliure, formació per a professionals que desenvolupin la seva feina amb aquest sector de la població, activitats extraescolars, col·lectius desafavorits on es viuen situacions de risc.

Com a eina és molt adequada i efectiva per treballar amb menors (des dels 12 als 18 anys), si bé també s'està començant a treballar des de primària. Dotar els joves farà que la desenvolupin quan siguin adults.

Si voleu saber més de la nostra especialitat de mediació educativa pot anar a lenllaç.