Mediació Familiar: Què és, en quins àmbits s'aplica i què necessites per treballar en aquest sector

Als nuclis familiars poden aparèixer conflictes que, si no se solucionen, poden enquistar-se i guanyar una magnitud que realment no tenen. En moments on el conflicte treu el cap, la mediació es converteix en una eina fonamental per mantenir la pau entre tots els membres de la família.

La mediació, entesa com la intervenció en una situació conflictiva, és molt útil en qualsevol àmbit, però esdevé molt més imprescindible quan parlem de relacions afectives o familiars. És per aquest motiu que la mediació familiar és la més reconeguda i demandada actualment.

Què és la mediació familiar?

La mediació familiar és la intervenció sobre qualsevol circumstància de conflicte dins l'àmbit familiar, i normalment és més demandada en processos de separació, divorci o en conflictes amb la cura dels membres grans o amb discapacitat.

A través d'un/a mediador/a, que és un professional imparcial i qualificat, es procedeix a intercedir i treballar de manera comuna amb les parts implicades en el problema per abordar de manera positiva el conflicte, creant espais de diàleg i evitant així solucions més conflictives o desagradables del problema. Al capdavall, es tracta daconseguir un acord que resulti beneficiós per a totes les parts i que a més no hagi de ser imposat per una tercera persona o ens.

Quines són les vies d'actuació principals en mediació familiar?

Aquests són els àmbits de resolució de conflictes més comuns:

• Problemes en les relacions afectives. En aquest cas no només parlem de problemes de parella, sinó també de conflictes entre pares i fills, sobretot a l'etapa adolescent
  • Separacions o divorcis. Sense cap dubte un dels esdeveniments més traumàtics per a la unitat familiar són les separacions o divorcis. Creen molt estrès a tots els membres de la família i es produeix una lluita d'interessos on és difícil arribar a un consens sense una intervenció externa.
  • Cures de membres majors o amb discapacitat. Aquesta és una altra de les circumstàncies en què es creen grans conflictes familiars. Decidir qui s'encarrega de la cura familiar, en quins termes i les responsabilitats econòmiques d'aquestes cures com es reparteixen origina conflictes que moltes vegades acaben fins i tot als jutjats.
  • Desacords econòmics. Ja sigui per empreses familiars (accions, treball, càrrecs) com per herències, els desacords econòmics solen necessitar l'ajuda d'un professional de la mediació per resoldre'l.

Gràcies a la mediació, els conflictes se solucionen de forma amistosa, sense arribar a acords forçats i eviten tant temps com diners durant el procés. D'altra banda, la mediació familiar té com a finalitat última mantenir al màxim possible la unitat familiar i l'harmonia entre tots els membres de la família.

Com et pots convertir en mediador/a familiar?

Sense cap dubte, la mediació és una professió que atorga moltíssimes satisfaccions personals en influir de forma directa a la vida de les persones. A més, la mediació és una professió amb molt de futur laboral ja que és cada cop més demandada en diferents àmbits d'actuació, ajudant que els conflictes no saturin els mitjans judicials del nostre país. Has pensat en fer un curs de mediació en línia?

Per convertir-te en mediador/a familiar, hauràs de formar-te amb un curs de mediació familiar homologat, sent això darrer fonamental, ja que ha d'estar homologat pel Ministeri de Justícia perquè puguis exercir com a mediador.

Pots realitzar el teu curs homologat de mediació familiar de forma en línia, sent aquesta la millor solució si encara estàs estudiant o si comptes actualment amb feina i no disposes de temps per formar-te de forma presencial. El curs de mediació, tot i ser en línia, té la mateixa validesa que un curs presencial sempre que estigui homologat.

Si estàs buscant un curs de mediació familiar, busca una empresa especialitzada en mediació que sigui capaç d'assessorar-te sobre el tipus de curs més apropiat per a la teva professió de base, necessitats i temps de dedicació.

Recorda que a l'Escola Internacional de Mediació comptem amb dos cursos diferents en mediació online, un de mediació de 100 hores i un altre de 300 hores, a més de 7 àrees d´especialització perquè tinguis una formació més específica i adaptada a la teva professió i possibles sortides professionals.

1 comentari a “Mediación Familiar: Qué es, en qué ámbitos se aplica y qué necesitas para trabajar en este sector”