El Big Data aplicat a la mediació

Les macrodades, anomenades Big Data, estan canviades d'una manera increïble, la presa de decisions d'empreses, col·lectius, inversions i per què no: la presa de decisions dels mediadors i mediadores a l'hora de treballar als nostres serveis. La societat és canviant i també l'entorn on ens movem, així com la conflictivitat i el tipus de conflicte que ens aguaita.

Podem dir que el Big Data consisteix en un procés que analitza i interpreta grans volums de dades, tant estructurats com no estructurats.  

Funcionament del Big Data i les seues aplicacions

Ja hi ha moltíssimes empreses i institucions que utilitzen el Big Data a través dels seus estudis, ja que l'anàlisi de dades pot aportar informació molt valuosa, tant a l'àmbit privat com al públic.

Si per exemple sabem el “tràfic” que produeix un article que fem, una publicitat del nostre servei, o una foto inaugurant un curs de mediació, es pot crear una estratègia de comunicació que arribi al sector que ens interessa, si ens dediquem a la mediació familiar i sobretot per exemple als conflictes hereditaris.

O mitjançant l'estudi de les dades les situacions que es viuen en una ciutat, per part dels immigrants o persones de diferents cultures, és possible crear estratègies destinades a atendre i donar-nos a conèixer al col·lectiu gràcies a les conclusions extretes de les dades.

Societat, mediació i Big Data

No cal dir que, si hem creat un despatx de mediació, el Big Data aplicat al màrqueting seria molt útil, ja que ens permet obtenir informació detallada respecte dels comportaments del nostre possible públic objectiu, els mitjans, les seves preferències i fins i tot comportaments. Això ajuda a arribar-hi, en xarxes, webs, publicacions, etc…

Sembla una ximpleria, però ja ens hem oblidat gairebé de aquestes hores i hores que hem dedicat a veure la “incidència del COVID” i com i com creixia o decreixia sobre la base de la quantitat de dades que donaven les comunitats autònomes, per a en funció a ells prendre decisions tals com fins i tot el confinament, perimetrar zones o l'anomenada “incidència acumulada” que no era més que un percentatge per conèixer si en un lloc o altre anava creixent la malaltia.

Us imagineu que com a l'esport poguéssim analitzar per aplicacions el Big Data del comportament i la tensió, pulsacions o emocions amb un smartwatch? Potser parlem de ciència ficció, però avui dia a l'esport tot està analitzat per conèixer el comportament humà.

Doncs arribarà, ja que en els darrers anys “han sorgit noves investigacions que estudien els conflictes com a resultat del que anomenen l'efecte xarxa, el qual està relacionat directament amb l'estructura de la societat i la qualitat de les interrelacions que hi ha entre els seus individus o amb altres països”.

 “La societat és una complexa xarxa forces socials, polítiques i econòmiques que depenen de la xarxa d'enllaços entre els individus i els països que la componen. Aquests vincles s'estan reorganitzant constantment i quan el nivell de reorganització i violència que porta associada aquesta reorganització s'eleven per sobre d'un llindar determinat, el patró resultant pot esdevenir un conflicte bèl·lic”.

Conclusions

Moltes vegades quan com a mediadors analitzem un conflicte ens centrem a analitzar aquells aspectes específics que l'han desencadenat. No obstant això, el que va fer esclatar el conflicte, no és la que determinarà la seva dimensió o les persones que s'hi veuran involucrades.

Hem de ser capaços, davant d'un conflicte de qualsevol tipus, de valorar totes les influències positives i negatives que hi ha segons les dades que ens donen i que estudiem per la nostra experiència.

"Aquesta nova visió ens ha de fer pensar quantes vegades hem estat espurna d´un conflicte, sense arribar a pensar si els efectes podrien ser devastadors per a la vida d´un grup, una comunitat, un veïnat, un poble o una ciutat". Els mediadors hem d'analitzar dades. Ser conscients segons l'àrea que treballem, de la necessitat de veure comportaments i actituds que ens permetin transitar per les cendres del problema.

Amb una bona supervisió de casos tindrem sens dubte una important base de dades que ens permeti millorar.

Estimat/da lectora, si em preguntessis aleshores quina és la clau en aquest camp per al nostre treball, et diria que està en conèixer la manera d'aprofitar al màxim totes les dades recollides d'acord amb uns objectius específics ja marcats des del moment que creem el nostre servei de mediació Totes les dades que rebem dels nostres clients tenen un gran valor, sabent tractar aquestes dades.

Si per exemple treballem assumptes de família o fins i tot empreses familiars, que són cas el 80 per cent de les petites i mitjanes empreses, aquestes avaluen l'adopció de tecnologies de big data en la presa de decisions de control, d'identitat i per tant on fins i tot hi ha situacions emocionals per a les quals els mediadors som experts en gestionar.

Forma part del món de la mediació gràcies al nostre ampli catàleg de cursos de especialització així com màsters que et garantiran la millor formació.

Feu un comentari