8 dones (adolescents) que van canviar la història

Malala Yousafzai (Nascuda el 1997, Pakistan): Malala és coneguda pel seu activisme a favor de l'educació de les nenes i els drets humans, especialment en àrees on l'accés a l'educació és limitat a causa de conflictes armats. Va sobreviure a un intent d'assassinat per part dels talibans el 2012 i des de llavors ha continuat la seva lluita, convertint-se en la persona més jove a rebre el premi Nobel de la pau el 2014.

815428938 238241715 1706x960 1

Anne Frank (1929-1945, Alemanya): Anne Frank és coneguda pel seu famós diari, escrit mentre s'amagava dels nazis durant la Segona Guerra Mundial. El seu diari, que detalla les seves experiències i els seus pensaments durant l'ocupació alemanya als Països Baixos, s'ha convertit en un testimoni commovedor dels horrors de l'Holocaust.

Joan of Arc (1412-1431, França): Coneguda també com Juana d'Arc, va ser una heroïna francesa durant la Guerra dels Cent Anys. A l'edat de disset anys, va afirmar haver rebut visions divines que la instaven a lluitar per la independència de França. Va dirigir a l'exèrcit francès a diverses victòries abans de ser capturada pels anglesos i condemnada a mort per heretgia.

zoom video header still landingspagina in het kortjpg 1280x1280 q85 subsampling 2

Ruby Bridges (Nascuda el 1954, Estats Units): Ruby va ser una de les primeres nenes negres a assistir a una escola segregada als Estats Units. A l'edat de sis anys, desafiant la segregació racial, va ser la primera a integrar la William Frantz Elementary School a Nova Orleans el 1960, marcant una fita important en la lluita pels drets civils.

Greta Thunberg (Nascuda el 2003, Suècia): Greta s'ha convertit en una destacada activista mediambiental que advoca per mesures urgents contra el canvi climàtic. Va començar el seu activisme als quinze anys en faltar a l'escola cada divendres per protestar davant del Parlament suec, inspirant un moviment global de vaga estudiantil conegut com a Fridays for Future.

greta thunberg climate law

Anne Sullivan (1866-1936, Estats Units): Anne va ser la mestra i companya de tota la vida de Helen Keller, una nena sorda i cega. Tot i els desafiaments, Sullivan va aconseguir ensenyar-li a Keller a comunicar-se i aprendre, obrint el camí perquè Keller es convertís en una destacada autora, activista i oradora.

Pocahontes (1596-1617, Estats Units): Pocahontas va ser una figura crucial en l'establiment de relacions entre els colons anglesos i les tribus natives americanes al segle XVII. A l'edat d'aproximadament dotze anys, es diu que va salvar la vida de John Smith, líder de la colònia anglesa de Jamestown, Virgínia. Més tard, es va casar amb un colon anglès anomenat John Rolfe i va viatjar a Anglaterra, on va ser presentada a la cort reial com una «princesa índia». La seva història ha estat explicada i reinterpretada en nombroses ocasions, i el seu paper com a intermediària entre dues cultures ha deixat una marca indeleble a la història dels Estats Units.

scale

Nadia Comăneci (Nascuda el 1961, Romania): A l'edat de catorze anys, Nadia es va convertir en la primera gimnasta en la història a rebre una puntuació perfecta de 10 als Jocs Olímpics de Montreal el 1976. La seva actuació va revolucionar la gimnàstica artística femenina i la va portar a guanyar tres medalles d'or en aquests Jocs.

Claudette Colvin (Nascuda el 1939, Estats Units): Claudette va ser una activista pels drets civils que, a l'edat de quinze anys, es va negar a cedir el seient a un passatger blanc en un autobús a Montgomery, Alabama, nou mesos abans del famós incident similar protagonitzat per Rosa Parks. La seva valentia i resistència van ajudar a inspirar el moviment pels drets civils als Estats Units.

Si vols seguir formant-te a Intervenció amb menors, coneix tots els detalls al nostre Postgrau en Intervenció amb Menors.