Permetre'm la reflexió següent.
Un 53% de la població ha rebut alguna atenció psicològica. El desconfinament i el control de l'epidèmia haurà d'afrontar nous reptes, entre els quals les conseqüències psicològiques a la població derivats de setmanes de reclusió i situacions extremes.
Afrontar l'allau de Mediacions que està propiciant aquest nou paradigma implica una reflexió profunda per part dels propis professionals de la gestió de conflictes.
Els professionals que hem d'acompanyar els mitjans/es hem de tenir en compte dos aspectes molt importants:
- La intensitat emocional del conflicte és molt més gran que en temps anteriors al confinament.
- Nosaltres/es els/les professionals també podem formar part d'aquest 53% durant post confinament.
Els pilars de la mediació
La meva reflexió obeeix a allò que tant he insistit en debats, conferències, classes universitàries o de Col·legis Professionals. La nostra feina com a experts sobretot en Mediació és un treball d'equip i es requereix infraestructura humana multidisciplinar.
No puc concebre en aquest nou paradigma afrontar una mediació si prèviament no has estat revisat per companys/es.
Des del nostre equip de professionals no hi ha cap mediador/a que salti a l'arena del conflicte si prèviament no n'ha existit una valoració professional col·lectiva.
Ens juguem molt en un moment on la Mediació i els ADR (ODR) marcaran una nova era en la manera de treballar el conflicte. El ciutadà més que mai ens necessita i sabrà apreciar la nostra manera de fer perquè va d'acord amb aquesta nova era.
La mediació no comença en una cadira amb els mitjans, comença molt abans i sobretot comença amb un mateix/a.