Compres d´última hora per als Reis Mags
“Howard és un home de negocis que arriba tard a la classe de karate del seu fill. Perquè el perdoni, promet regalar-li el que vulgui per Nadal: el seu fill li demana un ninot Turboman. El problema és que la joguina és la més popular i està esgotat a totes les botigues de joguines del país. Comptant només amb unes poques hores abans del Nadal, Howard inicia una còmica odissea per tota la ciutat a la caça i captura de la preada joguina.”
Tots recordem aquesta trompant pel·lícula nadalenca, i si no l'has vist, t'invito que ho facis, almenys et riuràs, però és que, a més, probablement algun lector pot ser que s'hagi trobat en alguna situació similar, algun nadal que una altra. Doncs bé, desgranarem una mica aquestes compres d'última hora 😉
Mediador/a especialista en matèria de consum
I és que no hi ha res més aclaparador (figuradament) que voler regalar a algun ésser estimat un regal i, o no trobar-lo o simplement errar a l'elecció, per evitar “problemes” durant la compra i posteriors, hem d'indicar diversos aspectes interessants per al “consumidor”, tals com:
1r Ser previsors. No hi ha res més eficaç en l'àmbit del consum en aquestes dates, que ser previsors, és molt recomanable escriure la carta als Reis Mags, amb suficient antelació en arribar, amb això evitem compres compulsives i sense raó que posteriorment ens portaran a tenir de tornar, o simplement guardar en un calaix, o regalar més endavant a una altra persona jejeje.
2n Tiquet o comprovant de compra. És important tenir i demanar sempre el tiquet de compra i pagament, ja que per poder fer devolucions és imprescindible aquest, fins i tot la targeta bancària amb què es va fer el pagament per poder fer la devolució o canvi, no rebutgis el tiquet.
3r Informació clara a l'hora de comprar. Un altre aspecte a no oblidar és observar que a la botiga (ja sigui física ja sigui via web) s'observin clarament les condicions de compra, és a dir, termini de devolució, si és aquest en efectiu o bo a gastar a la botiga, condicions de garantia etc. No podem deixar passar aquests aspectes perquè després poden venir les sorpreses a l'hora d'un canvi o devolució.
4t Els reis Mags, poc estalviaran. Així és, en el cas de les joguines els estudis que es fan molt assíduament per organismes de consum, donen que la diferència de preu entre unes botigues i altres en el mateix producte són ínfimes i potser no val la pena caminar gaire per comprar, les empreses en línia pot ser que siguin una alternativa a això.
5è Sempre a la vista el Full de queixes i reclamacions. Important no deixar passar que és obligatori en establiment físic tenir a la vista la possibilitat de sol·licitar el full de queixes i reclamacions, però és que, a nivell online gairebé el mateix, hi deu haver l'opció de poder utilitzar una RLL per al consumidor .
6è Adherida a arbitratge de consum o ADR/ODR/RLL. Recomano encaridament que, a l'hora de comprar, ja sigui presencial o online, a qui comprem, vegem que està adherit a algun d'aquests mitjans, això ens facilitarà en gran manera qualsevol problema futur amb la compra.
Aquests consells ràpids són els que els especialistes en consum i més com a mediadors i àrbitres especialistes en aquesta matèria podem oferir, ja que diàriament assessorem consumidors, empreses i professionals sobre les seves obligacions i drets en les relacions de consum que els uneixen.
I no són pocs els problemes, reclamacions i arbitratges posteriors al Nadal, sobretot en temes de garantia i condicions particulars de compra, és un veritable món el que legalment ens envolta a les dues parts, consumidor i empresa/professional i per això és clau la figura de lespecialista en aquesta matèria a lhora dassessorar.
On treballar sent mediador especialista en matèria de consum?
Són múltiples els sectors en què el dret de consum i més concretament la mediació en consum té el seu lloc, des de l'assessorament i prestació de servei de mediador/a especialista en matèria de consum a empreses del sector serveis o productes que té relació amb el consumidor final, passant per les entitats públiques (Ajuntaments, Mancomunitats, Diputacions Provincials, Organismes Nacionals i Organismes Europeus) per mitjà de les juntes arbitrals de consum o els serveis d'OMIC, fins i tot a les AACC.
Recordeu que com sempre assenyalo, “tots” som “consumidors”, ningú se'n lliura, i és per això que és important saber o tenir les eines per conèixer les regles del joc diari a què juguem, el consum. Bones festes i feliç entrada d'any 2023.