5 llibres per treballar la diversitat amb adolescents

“Eduquem per a la vida i la vida és diversa”. L'àmbit educatiu és un dels responsables de l'evolució del respecte i la tolerància cap a la diversitat. Aquests llibres poden ser una excel·lent eina perquè els adolescents aprenguin a valorar la diversitat i fomentar la inclusió a la societat.

• «La lliçó d'August« de RJ Palacio, publicat per Núvol de Tinta: Aquest llibre tracta sobre la història d'August, un nen amb una deformitat facial, que comença el seu primer any d'escola secundària. La història mostra com August enfronta l'assetjament escolar i com els companys aprenen a acceptar i valorar la diversitat.
Portada Del Libro Wonder La Leccion De August
  • «Caleidoscopi» d'Elena Poniatowska, publicat per Planeta: Aquest llibre és una compilació de contes que aborden temes com la discriminació, la tolerància i la inclusió. Els contes estan escrits des de la perspectiva de diferents personatges, cosa que permet que els adolescents puguin identificar-se amb ells.
  • «Tots hauríem de ser feministes« de Chimamanda Ngozi Adichie, publicat per Literatura Random House: En aquest assaig, l'autora aborda el tema del feminisme i com la societat ha de treballar per assolir la igualtat de gènere. El llibre és una excel·lent eina perquè els adolescents aprenguin sobre la importància de la igualtat i el respecte per totes les persones, independentment del seu gènere.
Todos Deberíamos Ser Feministas
  • «De gran vull ser feliç« d'Anna Morato, publicat per Beascoa: Aquest llibre està dirigit a nens i adolescents i tracta sobre la importància de la diversitat i el respecte per totes les persones. El llibre inclou activitats i jocs perquè els adolescents puguin reflexionar sobre aquests temes i aprendre a valorar-ne la diversitat.
  • «El club dels cors solitaris« d'Elizabeth Eulberg, publicat per Alfaguara: Aquest llibre tracta sobre la història de Penny, una adolescent que decideix crear un club per ajudar els estudiants que se senten sols i marginats. La història mostra com l'amistat i la solidaritat poden ajudar a superar les diferències i fomentar-ne la inclusió.

L'educació en la diversitat significa acceptar i integrar tothom com a part de la nostra vida, aprenent a respectar les capacitats dels altres així com les seves característiques i circumstàncies individuals, idees, creences i ideologies i les nostres diferències. Forma't a l'àmbit de menors, forma't al Postgrau en Intervenció amb Menors.