Noves metodologies educatives: moda passatgera o veritable canvi a l'educació?
Les noves metodologies educatives no han d'entendre's com una moda ni com una panacea. Representen un camí necessari per fer front als reptes del segle XXI.
Les noves metodologies educatives no han d'entendre's com una moda ni com una panacea. Representen un camí necessari per fer front als reptes del segle XXI.
L'abandó escolar primerenc a Espanya (AET) constitueix un dels principals reptes del sistema educatiu. La Unió Europea el defineix com el percentatge de persones entre 18 i 24 anys que no han completat la segona etapa d'educació secundària (batxillerat o formació professional de grau mitjà) i que no segueixen cap mena de formació reglada o no reglada.
La durada de les vacances escolars a Espanya ha estat objecte de debat recurrent als àmbits educatiu, polític i social. Cada curs acadèmic s'organitza al voltant d'un calendari que fixa aproximadament 175-180 dies lectius, segons l'article 51 de la Llei Orgànica 2/2006 d'Educació (LOE), modificada per la LOMLOE (2020), i desenvolupat per les comunitats autònomes als seus decrets de calendari escolar.
La jornada escolar a Espanya —entesa com a organització del temps lectiu diari— és un dels temes més debatuts en l'àmbit educatiu. Actualment, hi conviuen dos models principals: la jornada partida, que reparteix les classes en matí i tarda, i la jornada contínua, que concentra l'activitat escolar en horari matinal (normalment de 9.00 a 14.00).
Els mòbils ja són una extensió de nosaltres mateixos. Per això, moltes famílies es pregunten quan donar el primer mòbil als fills.
Els mòbils ja són una extensió de nosaltres mateixos. Per això, moltes famílies es pregunten quan donar el primer mòbil als fills.
Els mòbils ja són una extensió de nosaltres mateixos. Per això, moltes famílies es pregunten quan donar el primer mòbil als fills.
L'autonomia no és un tret que apareix simplement amb l'edat. És una competència que s'aprèn, s'hi acompanya i es permet
Quan un menor entra en conflicte amb la llei, la intervenció socioeducativa va més enllà del càstig i proposa un enfocament restauratiu.
En contextos de protecció és inevitable crear vincles amb els menors, però, com evitar caure en la sobreeimplicació?