Els conflictes que es generen a Ontinyen des de la irrupció de la pandèmia, són resolts majoritàriament a través del Servei de Mediació Veïnal d'Ontinyent per part de la Policia Local de la ciutat.
Els Agents de Policia de la ciutat han gestionat i resolt aquest any un total de 14 casos de conflictes entre els veïns.
Són un total d'un 20% més de casos respecte del que es mantenia el 2020. Es fa amb la intenció que s'arribi a un acord entre les parts d'una manera òptima, ràpida i que beneficiï les dues parts.
Causes dels conflictes
Les causes dels conflictes han estat molt variades en cadascun dels casos. Del total de 14 casos, 6 han estat relacionats amb problemes a la convivència de les persones afectades i 2 amb problemes familiars. D'altra banda, 3 han estat relacionats amb problemes en els pagaments del lloguer i 3 més amb problemes als habitatges amb humitats i fuites d'aigua.
De totes elles, només dues han estat destinades al servei judicial i Fiscalia i actualment s'estan tramitant més casos de manera que s'espera arribar a la vintena a finals d'any.
La regidora Coordinadora de l'Àrea d'Igualtat i Govern Obert, Natàlia Enguix, i el regidor de Policia Local, Josep Gandia, han valorat de forma positiva les resolucions de conflictes i han comentat "un èxit del treball del personal de la Policia encarregat dʻaquest servei, un treball que fa possible que en aquests casos tant lʻadministració com els veïns hagin estalviat temps i diners".
Bons resultats
Aquest Servei de Mediació es va posar en marxa com a prova el 2016 resulta ser una gran alternativa per als casos de conflictes veïnal i així evitar que arribin a un procés judicial. Els primers anys l'índex de resolució de conflictes era del 50%, ha millorat fins arribar al 65% el 2020.