Des del Ministeri de Justícia s'ha fet un pas més pel que fa a la mediació ia la seva regulació estatal a través de la Llei 5/2012 de mediació civil i mercantil. Es tracta d'una nova ordre ministerial, la Ordre JUS/746/2014, de 7 de maig, que ja ha estat publicada oficialment al BOE a dia 9 de maig i ha entrat en vigor un dia després de la seva publicació.
L'elaboració d'aquesta ordre respon a la necessitat d'ampliar i desenvolupar els articles 14 i 21 del Reial Decret 980/2013, de 13 de desembre, que són els següents:
Art. 14 – Informació que han de proporcionar els mediadors
Art. 21 – Informació a proporcionar al Registre
Si bé en aquests articles es recullen els aspectes generals relacionats amb la informació requerida quant a la inscripció al Registre de Mediadors, a l'ordre es detalla més específicament quins són els documents electrònics que han d'acompanyar la informació aportada pels sol·licitants per a la inscripció a través de la seu electrònica del Ministeri.
A més, com a principal novetat s'estableix la creació del fitxer de mediadors i institucions de mediació, que s'incorpora a l'annex I de la Ordre JUS/1294/2003, de 30 d'abril, per la qual es determinen els fitxers amb dades de caràcter personal del departament i dels seus organismes públics.
Tot i que no s'han produït canvis legislatius significatius, es tracta d'una informació important que ha de ser tinguda en compte per part de tot aquell mediador o institució de mediació interessat a accedir al Registre amb vista a regular la seva activitat mediadora i posteriorment obtenir beneficis gràcies a la publicitat del mateix.
El Registre de Mediadors ja està obert a inscripcions des del passat 1 d'abril de 2014, i es preveu que entri en funcionament complet a partir del proper 1 de juny.
Consulta el document original publicat a BOE:
[button link=»http://sermediador.com/mediacion-civil-mercantil/legislacion» style=»none» color=»#4686c2″ window=»yes» border=»#183757″ text=»light»]>> Llegeix més sobre legislació i normatives en mediació[/button]