L'educació com a pont a la inclusió del poble gitano

Conca acull un projecte d'integració que busca reduir l'absentisme escolar en aquesta ètnia treballant amb els menors, les famílies i els col·legis.

La seu de la Federació Regional Gitana a Conca, acull el projecte “Parlando de inclusión” en què, gràcies al tàndem format per l'equip educatiu, les famílies gitanes i la participació de Rocío i Clara, mediadora i treballadora social de l'associació.

L'absentisme escolar a la comunitat gitana està molt latent encara, per la qual cosa estan treballant en la inclusió en l'àmbit social i educatiu, així com evitar que aquests menors abandonin el col·legi de forma primerenca.

Rocío explica que “si hi ha alguna dificultat amb alguna família, li criden a ella i fa la mediació ja que es tracta d'una cosa importantíssima”.

Al llarg del curs (ja que el programa es realitza d'abril a desembre) es recolza els nens i nenes en les matèries en què troben més dificultat, ajudant-los i acompanyant-los amb la realització dels deures a més de desenvolupant activitats recreatives amb els més petits.

A més de la gran acollida per part dels nens i nenes i de les seves famílies, els educadors/es estan molt satisfets/des amb la iniciativa ja que el Ministeri ha realitzat un material didàctic d'acord amb el projecte, valorant qüestions com la llengua gitana a l'assignatura de Llengua Castellana o història sobre aquesta ètnia per desenvolupar-la a Ciències Socials.

Des d´aquí volem mostrar tot el nostre suport a aquesta iniciativa tan necessària! Si vols seguir llegint i conèixer tots els detalls, te la deixem per aquí.