Registre de mediadors/es de Balears
En aquesta secció et facilitarem tota la informació que necessites per registrar-te com a professional de la mediació en aquesta comunitat autònoma. Així mateix, podràs consultar la formació que necessites per complir requisits i que la nostra Escola posa a la teva disposició.
Formació Acadèmica
Tenir una llicenciatura en Dret, Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia; o bé una diplomatura en Treball Social o Educació Social; o, un grau universitari equivalent segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior.
Formació específica
S'haurà de superar una formació la durada de la qual sigui de 300 hores teòriques i 60 pràctiques. En aquest programa formatiu, el requisit mínim d'assistència se situa al 80%. El contingut d'aquesta formació específica ha de ser:
- Un 10% del total d'hores del curs ha d'estar dedicat a aspectes juridicoeconòmics sobre dret de família i menors relacionats amb la mediació familiar.
- Un altre 10% del total del curs ha de centrar-se en aspectes psicològics i socials.
- Un 60% d'hores del total del curs es dedicarà als aspectes teòrics de la mediació familiar i el conflicte.
- El 20% restant del total del curs haurà de ser de caràcter pràctic.
Formació continua
- Hauràs d'acreditar 20 hores de formació cada 5 anys.
L'Escola Internacional de Mediació també disposa de formació continuada. Podràs triar fins a 17 especialitats. Accedeix fent click aquí.
Sol·licitud
Sol·licitud d'inscripció
El Registre de Mediadors/Mediadores i Centres de Mediació de Col·legis Professionals i d'Entitats Públiques o Privades es gestiona pel Servei de Mediació Familiar de les Illes Balears. Hauràs d'emplenar aquests tres models:
- Annex II Sol·licitud per participar, com a persona mediadora/centre de mediació, al servei de mediació familiar de les Illes Balears.
- Annex III Declaració responsable.
- Annex VII. Declaració responsable de disposar d'un espai físic habilitat per dur a terme les mediacions.
Balears es troba en espera daprovació de la Llei 13/2019, del 29 de març que modificarà la Llei 14/2010, del 9 de desembre.
Documentació requerida
Se't requerirà la documentació següent. Els annexos els podreu trobar aquí (es troben al final de la pàgina)
- DNI, NIF o passaport.
- Documentació acreditativa del compliment de la formació acadèmica i específica exigides.
- Annex III: declaració de no incórrer en incompatibilitats i de no estar inhabilitat/ada de la seva professió per resolució judicial ferma.
- Còpia compulsada del document de alta al Cens d'empresaris, professionals i retenidors.
- Annex VIII: declaració que acrediti que hi ha un espai adequat per desenvolupar els processos de mediació.
- Annex VII: declaració de veracitat de les dades bancàries aportades.
Procediment a seguir a la inscripció
Podràs presentar la sol·licitud de registre a la seu del Servei de Mediació Familiar de les Illes Balears (ubicat al c/ Sant Joan de la Salle, 4b, baixos de Palma) oa qualsevol dels llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques:
- Al registre electrònic de l'Administració o Organisme a què es dirigeixin, així com en els altres registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què fa referència l'article 2.1.
- A les oficines de Correus, en la forma que s'estableixi per reglament.
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- A les oficines dassistència en matèria de registres.
- A qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents.