Durant els mesos d'abril i juny, el Servei de Mediació Familiar del Govern d'Aragó ha rebut un total de 164 famílies que demanen aquest servei.
Objectiu del servei de Mediació Familiar
Aquest servei té l'objectiu de facilitar el desenvolupament de les dinàmiques familiars o plantejar mesures alternatives a les judicials per gestionar i resoldre els conflictes, en el cas de la mediació.
L'atenció a aquestes 164 famílies comporta una assistència directa a un total de 273 persones, entre les quals es diferencia els que necessiten orientació, per a un fàcil desenvolupament de les seves dinàmiques familiars, o d'altra banda, els que necessiten mediació, per gestionar conflictes intrafamiliars per evitar arribar a la judicialització.
A més d'aquest servei, la Direcció General dIgualtat i Famílies ha començat un servei dintervenció familiar. Aquest servei ja suma 47 consultes en els darrers tres mesos. Entre les qüestions més freqüents es troben:
- Crisi de parelles.
- Famílies que presenten dificultats per consensuar pautes a l'educació de fills o filles adolescents.
- Problemes de relació entre progenitors i fills/es majors de 18 anys.
- Complicacions derivades de separacions o divorcis o desavinences entre germans per la cura de progenitors majors o dependents.
- Gestió herències familiars.
També han sol·licitat informació persones amb dificultats en el procés de separació pel que fa a la coparentalitat.
Resultats del procés de mediació amb les famílies
De totes les famílies que han sol·licitat tant ajut al servei de mediació com ajut amb la intervenció familiar, un total de 40 famílies han conclòs el seu procés de mediacióni 37 han arribat a resoldre els conflictes.
Això implica que un 92,5% dels casos acaben en èxit i les famílies s'emporten un aprenentatge sobre el diàleg i sobre com gestionar futurs conflictes.
Aquests serveis s'han dut a terme amb la idea de pal·liar els efectes de la crisi del coronavirus ha tingut els diferents membres d'una família.
Font: www.heraldo.es